Burn-outpreventie en Stressreductie

Burn-outpreventie & Stressreductie

Het aantal mensen dat last heeft van veel spanning en stress is heel hoog. 1 op de 7 werknemers krijgt op dit moment een burn-out. Wij zijn gespecialiseerd in stressreductie, burn-outpreventie en reïntegratiebegeleiding. Herken je onderstaande signalen en wil je minder stress, meer rust en ontspanning en weer met plezier en energie werken? Dan ben je bij ons aan het goede adres. Neem contact met ons op, wij helpen je graag verder.

Voor heldere achtergrondinformatie, tips en handvatten vind je op deze pagina ook onze artikelen over Burn-outpreventie en Stressreductie.

Signalen

  • Loop je tegen je grenzen aan of ben je daar al een tijdje overheen?
  • Vind je het moeilijk om zaken los te laten?
  • Pieker je veel, maak je je zorgen, slaap je slecht en ervaar je stress?
  • Zou je beter voor jezelf willen zorgen?
  • Vind je het moeilijk om op te komen voor je eigen behoeften en belangen?
  • Ben je perfectionistisch, heb je het gevoel dat je het nooit (goed) genoeg doet?
  • Heb je het gevoel niet gewaardeerd te worden of onbelangrijk te zijn (“ik doe er niet toe”, “ik zorg vooral voor anderen”)?
  • Zit je niet lekker in je vel, zijn er spanningen of conflicten, voel je je onzeker, teleurgesteld of machteloos?
  • Heb je te weinig energie of tijd over om te genieten?

Herken je één of meerdere van deze signalen dan kan coaching je helpen. Wij verzorgen professionele maatwerk coachtrajecten. Zo dat je, meestal in 6 à 10 gesprekken, weer lekker in je vel komt te zitten en duurzaam met plezier en energie kunt werken.

Wil je hulp bij (werk)stressreductie?
Wij begeleiden medewerkers, leidinggevenden en teams.

Artikelen gericht op Burn-outpreventie & Stressreductie

stress

Oorzaken en signalen van werkstress

Werkstress is een groot en kostbaar probleem. In dit artikel lees je meer over de oorzaken en signalen van (werk)stress. Hoe ontstaat werkstress? En hoe herken je de signalen bij jezelf en anderen?
Lees artikel >
Checklist

Burn-out checklist

Wil je stoppen met stressen? Dat vergt dat je letterlijk en figuurlijk gaat stilstaan en werkelijk kijkt en voelt hoe het nu met je gaat. Met onze burn-out checklist kun je snel zien hoe je er voor staat.
Lees artikel >
Eerste Hulp bij Oververmoeidheid en Stress

Eerste Hulp bij Oververmoeidheid en Stress

Herken je bij jezelf signalen van stress en burn-out? In dit artikel vind je een 5 stappenplan om je gevoelens van vermoeidheid en stress te reduceren. Stel zo nodig je eigen actieplan op om te stoppen met stressen en te starten met ontspannen werken.
Lees artikel >
werkstress reductie

Werkstress reductie: 3 belangrijke factoren

Ongeveer een kwart van alle verzuimde werkdagen in Nederland heeft werkstress als reden. Ernstige, langdurige werkstress kan zich ontwikkelen tot een burn-out. Voor stressreductie zijn drie factoren heel belangrijk: de werkdruk, de regelmogelijkheden en de sociale steun. In dit artikel meer over de cijfers en achtergronden van werkstress.
Lees artikel >
werkdruk verlagen draagkracht draaglast

Werkstress reductie: de werkdruk verlagen

Organisaties en leidinggevenden kunnen de kans op werkstress en een burn-out bij medewerkers verkleinen door op drie zaken heel alert te zijn: de werkdruk, de regelmogelijkheden en de sociale steun. In dit artikel focussen we op de eerste cruciale factor, waarop je invloed uit kunt oefenen: de werkdruk verlagen.
Lees artikel >
stappen

Meer regelruimte in 3 stappen

Hoeveel vrijheid en autonomie ervaar jij met betrekking tot het sturen en organiseren van je werk? Hoe tevreden ben je hierover? Wil je je regelruimte vergroten? In dit artikel een 3 Stappenplan, inclusief Zelfscan, om tot meer regelruimte te komen.
Lees artikel >
traplopen bewegen

Tips om meer te bewegen

Bewegen is net als gezonde voeding en zorgen voor voldoende rust en ontspanning één van de belangrijkste pijlers voor een goede fysieke weerstand. In dit artikel een aantal praktische tips om meer te bewegen.
Lees artikel >
gezond eten voeding

Tips om gezonder te eten

Gezonde voeding is naast bewegen en zorgen voor voldoende rust en ontspanning één van de belangrijkste pijlers voor een goede fysieke weerstand. n dit artikel een aantal praktische tips om gezonder te eten.
Lees artikel >
rust ontspanning

Tips voor meer rust en ontspanning

Voldoende rust en ontspanning is net als bewegen en gezonde voeding één van de belangrijkste pijlers voor een goede fysieke weerstand. In dit artikel een aantal praktische tips voor meer rust en ontspanning.
Lees artikel >

Goed voor jezelf zorgen: slapen

Stress heeft een enorme impact op het functioneren van je lichaam en geest. Hoe je slaapt weerspiegelt hoe je leeft. Verander je dagelijkse patronen, dan verander je je slaappatroon. In dit artikel een start om (weer) heerlijk te kunnen slapen.
Lees artikel >
in beweging hardlopen roze sneakers

Goed voor jezelf zorgen: in beweging komen

Als je je lijf niet gebruikt, verlies je kracht en souplesse en ben je meer vatbaar voor spanning en stress. Daar komt bij dat een gebrek aan conditie, dingen niet meer kunnen en steeds moe zijn als gevolg van te weinig bewegen heel confronterend is. Het vermindert je draagkracht én je …
Lees artikel >
ademhalen vrouw rode jas strand stress

Rustig blijven ademhalen bij stress

Ademhalen is iets wat je automatisch doet, maar ontspannen ademen in tijden van spanning, stress en ziekte is niet altijd even makkelijk. Hoe creëer je, juist in een periode die veel van je vraagt of waarin weinig mogelijk is, weer momenten om naar uit te kijken en van te genieten? Wat …
Lees artikel >
zonder stress vakantie strand strandstoelen

Zonder werkstress op vakantie

Ieder jaar gestrest op vakantie gaan en bij terugkomst het vakantiegevoel alweer snel kwijt zijn door een overvolle mailbox en stapels werk? In dit artikel 7 tips voor een goede werkoverdracht.
Lees artikel >

Klanten over onze coaching
gericht op burn-outpreventie en stressreductie