Goed samenwerken is lang niet altijd eenvoudig. Ben je een teamlid of stuur je een team aan, wij helpen bij het snel en goed op tafel krijgen van wat er in essentie niet lekker loopt. Samen kijken we wat er beter kan en hoe dat te realiseren.
Voor heldere achtergrondinformatie, tips en handvatten vind je op deze pagina ook onze artikelen over Effectief Samenwerken.
Signalen
Weet je waar je zelf en samen voor gaat?
Zijn de werkprocessen helder en goed ingericht?
Is je rol duidelijk en weet je welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden je zelf en samen hebt?
Stem je verwachtingen af en neem je elkaar mee?
Koppel je tijdig terug? Maak je SMART afspraken met elkaar en worden afspraken nagekomen?
Worden problemen constructief besproken en opgelost? Komt op tafel wat er echt speelt?
Geef je elkaar feedback en wordt daar iets mee gedaan?
Is er ruimte om te blijven leren en veranderen?
Hoe is de sfeer? Hoe voel je je in het team en in de omgang met collega’s, klanten of externen?
Zijn er spanningen of conflicten?
Is je antwoord ‘ja’ op één of meer van deze vragen? Wij helpen je, meestal binnen 6 à 10 gesprekken, je doel te realiseren. Wil je als team aan de slag met teamcoaching? Ook daarvoor ben je bij ons aan het juiste adres.
Wil je als team op een plezierige manier, laagdrempelig, gestructureerd én kernachtig inzicht krijgen in de kwaliteiten en ontwikkelpunten van een ieder en hoe die beter te benutten?
Een goede sfeer binnen je team draagt in grote mate bij aan je werkplezier. Een basisvoorwaarde voor zo’n fijne sfeer is het veilig maken om het met elkaar echt te hebben over hoe het gaat.
Wil je de sfeer in je team verbeteren? En wil je daar zelf invloed op uitoefenen? 10 Tips die je direct kunt toepassen, om samen een assertiever team te worden.
Een cruciale voorwaarde om je prettig te voelen in een team is het gevoel hebben dat je gewaardeerd wordt om wie je bent en wat je bijdraagt. In dit artikel lees je wat je kunt doen als dat niet of te weinig gebeurt.
Hoe verbeter je de sfeer in je team? Daarover gaat dit artikel in onze reeks over Persoonlijk Leiderschap. We gaan in op veiligheid en vertrouwen, assertief communiceren en leren én plezier, humor en ontspanning. Met een handige checklist om negatief gedrag aan te pakken.
Veel mensen zijn zich bewust van het belang van het geven van feedback. Toch geven we elkaar in praktijk veel te weinig feedback. In dit artikel de 5 grootste belemmeringen. Goed om ze te signaleren, zodat je door kunt pakken.
In dit artikel in onze reeks over Persoonlijk Leiderschap gaan we in op het belang van samen de goede focus te hebben. Is die gezamenlijke focus er (nog) niet, hoe maak je dit dan bespreekbaar en hoe zorg je ervoor dat je je eigen én de teamdoelen scherp krijgt?
Om samen een succesvol team te vormen is het van belang dat je teamspelers hebt die hun rol en hun verantwoordelijkheden nemen. Wanneer ben je een goede teamspeler en wanneer niet?
Hoe kun jij bijdragen aan een resultaatgerichtere samenwerking? En wat kun je doen, wanneer zaken binnen je team eens minder goed verlopen? 10 Tips om een goede teamspeler te zijn.
Wat helpt om samen door te zetten en een grote klus tot een geweldig einde te brengen? Een persoonlijke top drie aan tips inzake plannen, prioriteiten stellen en slim communiceren.
Klanten over onze coaching gericht op effectief samenwerken
“Het teamtraject door Miranda heeft ons opgeleverd dat we meer meebewegen. We geven elkaar nu feedback, er is rust in het team en iedereen gaat voor de klant!”
Teamleider, coördinator en teamleden Team Thuiszorg Stichting Schakelring
“Door de teamcoaching luister ik nu beter, ik stel open vragen en vat samen. Ik wil graag weten wat iemand mij echt te vertellen heeft en dat krijg ik nu veel beter boven tafel. Dat levert mij voldoening op en het leidt tot beter samenwerken!”
Moniek
Wij respecteren je privacy, deze site gebruikt daarom alleen minimaal vereiste functionele cookies. BegrepenPrivacyverklaring
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.